June 22, 2011

PuDiNg RoTi

Semalam lapang2 ushar2 la youtube..terjumpa satu video wat puding roti yg simple sangat2. Balik rumah terus excited nak try. Kena plak bahan2 semua ada kt dapur..jom saya share cmner nak wat..hehehe

Bahan2 : Secawan susu(agak2), kismis(agak2), sebiji telur, sesudu besar planta, 3 keping roti, 1 sudu kecil esen vanilla, 4 sudu besar gula.

Cara : Mix planta dan gula sampai gula hancur..masukkan telur...then susu..asen vanilla..dan akhir sekali roti yg dipotong kecil2 dan kismis...bancuhan ni utk seorg mkn sebenarnya..kalo saya wat byk2 saper nak mkn?? hmmm...kebanyakkan bahan2 saya agak2 je.

Saya xde oven, so just guna microwave..tapi ok what!!! dlm 10 minutes dah masak


Taraaaaa...siap..berminyak skit sbb saya terlebih planta..saya suggest guna butter..rasa lg sedap. Rasanya lemak manis

No comments:

Post a Comment