June 1, 2011

KuChiNg - Taman Bako

2nd day kat Kuching..aktiviti hari tu adalah menjejak taman Bako. Kata org setempat tmpt tu jauh..tp bila saya pergi, xjauh mana lah...dr town just 45 minutes. Cuaca cukup panas time tu..

Sampai jer kat situ..kami terus masuk utk tanya mcmana nak pergi Tmn Bako. utk masuk jer dah kena byr RM10 sorg dan kena tulis detail diri kat list dorg. Lepas tu kita akan dilayan oleh diver boat. Dlm 1 boat max 5org je boleh duduk..so kebetulan ada 3org minah india nak ikut..so cukup lah 5org..1 way RM47 tp disebabkan nak pegi sampai Bako Rock, kena tambah lg Rm35. So kitaorg bahagi 5 lah, lebih kurang RM16 sorg. Nak balik lain cter plak.

Ada apa kat sini?? hmmm...cantik sgt view kt sini..mmg alam ciptaan Allah sangat indah..masih terbayang2 lagi view kt situ. Sejuk mata memandang. Tapi yg xbestnya saya takut la naik speed boat..rasa cam xselamat jer...berdenyut2 pala otak..hehe

Ni lah stone henge Malaysia..ni lah batu tarikan utama kat sini



Kalo saya turun kat sini boleh tgk monyet yg hidung besar tu..disebabkan sakit paler sgt2...terpaksalah xturun..terus balik dan kebetulan 1 couple cinapun tengah tunggu nak balik..so leh save budget lg bila nak balik. Banyak picture saya snap..ni dulu lah saya letak

No comments:

Post a Comment