July 21, 2011

SoLaRiS DuTaMaS - Part 1

Salam...

I miz my old office at Solaris. Saya suka environment kat sana. Boleh dikatakan company saya company terawal pindah kat sana. So...xlah crowded sangat. Memula kat sana, hanya ada restoran Papparich dan Georgetown. Asyik ulang gi mkn restoran yg sama ari2. Memang bosan. Kemudian makin hari makin banyak restoran dibuka...semua dalam masa yg amat singkat. Antaranya Little Taiwan, Mee Jawa, Nasi Ayam Kampung, On The Table...dan paling best Tutti frutti dibuka betul2 bawah office saya. Sesuka ati jer turun beli x kira masa ("""__""")

Office amat2 comfortable. Saya boleh tgk view yg best time keje sbb ada glass wall jer yg mngadap kt luar. Ce teka nampak apa?? Hehehe...jom ushar sama2....

dari belakang tmpt duduk saya, boleh nampak dengan jelas istana baru (kubah biru) yg under construction nun di atas bukit. Jangan tak tahu saya pernah berpeluang tgk construction drawing istana tu. Memang dasyat interior istana tu. Saya tolong kirakan cornice n plaster ceiling. Agong and Permaisuri Agong ada toilet asing yg sebesar rumah flat. Sampai ke toilet ada cornice. Yg kubah putih tu kalo xsalah mahkamah kut..xberapa sure. Yg bumbung2 tu rumah 3 tingkat..org kaya byk dok area2 Solaris and Hartamas ni.


Taraaaa...bila dok kt balcony boleh nampak KLCC and KL tower tuh...can imagine how much rental my boss paid every month?? RM5k...


Setelah 2-3 bulan kat sini, restoran makin banyak dibuka...tapi rata2nya standard restaurant arrr. Kalo x spend RM10 satu ari utk lunch mmg xsah. Nasib baik parking ikut per entry..kalo ikut per hour mati den. Sekali masuk RM2.Kira ok arrr tu. Jom kita tgk apa restoran yg ada kat situ... (***_***)


Papparich tmpt saya dan opismate lepak time lunch. My opismate semua mmg best. Ade je cter nak cter. Yvone, Ester, C'hing, Chew and Nagesh mmg best. Really miz them so much. ('''''~''''')


Joseph Kitchen ni di introduced oleh Ester. Dia ajak breakfast 1 ari tu. Wow..murah la breakfast kt sini..kalo xsalah 1 set breakfast cost me about RM5++. 2nd time, Ester treats me sebab my last day kat sana...saya resign :(
Then, saya ada bertandang lg kat situ wif my sis. can view => Here


Georgetown ni plak range harga sama mcm Papparich. Jgn mkn asam laksa kt sini..xbest..mcm makan plastic pun ada..Saya suka order popiah kat sini..cukup rasa..kekadang saya order mkn ngn nasi dan kicap.Dan yg plg best, drg siap bg soup free. Kalo dah asyik nampak muka saya je tiap masa, of cos layanan drgpun tiptop..hehehe


Ni yg best ni..kalo terasa nk mkn eskrim..just turun bawah jer..sbb my opis kat atas tutti frutti. Saya suka ajar opismate wat jahat..kekadang ajak drg lepak kt bwh ni kalo saya tengah tension ngn keje..hehehe


Subway pun xberapa jauh dari opis saya. Jln dlm 3min dah sampai. Vyone suka sgt subway..saya kureng skit. Kalau kdg2 boleh la. Sebabnya adalah..saya xsuka sayur..hehehe. Petua dr Yvone, b4 order...tanya dulu "today promotion"..sebab apa?? sebabnya boleh dpt half price ma. Kalo nasib kita baik..boleh dpt yg special skit tp byr half jer. Saya plg xsuka tuna kt sini..lain sgt rasanya.


On The Table ni restaurant anak Chef Wan..Chef Riz. Fulamak interior dasyat giler..Siap boleh nampak chef2 masak lg. Betul2 international restaurant. Saya pernah 2 kali try kt sini. memula try tu kaget skit la..apa taknya..menu sehelai kertas A4, then nama menu ntah bahasa apa ntah..malu gak la...try still under control :P
Nampak chef Riz..echeh control macho plak mamat ni. Bukan main duk brief chef2 dia..maybe nak make his restaurant the best among the best. Tapi sayangnya saya, Ester and Vyone jer yg adapun...hahaha. 2nd time pegipun sama..ntah cmner ntah dia survive.Waiter semuanya foreigner. Tangan bertatu plak tu..gerun tgk. Nasib baik chef semua melayu. Saya ada try asian food..nasik goreng..not bad. Then 2nd time try burger. 1st time makan burger atas chopping board...wakakaka...harga mmg mahal la wa ckp lu..

No comments:

Post a Comment