July 24, 2011

SoLaRiS DuTaMaS - Part 2

Salam...

Weekend ni watper??? sure ada yg jln2, hang out takpun window shopping :) me??? hmmm...kt rumah jer arini. Just layan tv..then masak. Xde masakan best nk share rini..mmg ada masak resepi baru td..rasa not bad (echeh puji sendiri plak) tadi presentation so bad. Oh...ada lg tempat mkn best nk saya share. Time part 1 dah ada beberapa restoran saya cter kan?? ni saya nk sambung lg..jom layan...

Bandariaya Ayam Kampung..ni lah salah satu restoran melayu pertama yg di buka. xde apa2 decoration dlm restoran ni..sangat2 simple. Kedudukan restorant betul2 ujung bangunan. Jenuh gaklah kalo nak jalan. Salah satu yg xbest kt Solaris ni, arrangement utk parking melecehkan. Kena jln jauh kalo parking. Nak parking depan mana2 restoran..kena clamp.
Saya jarang dtg restoran ni sbb jauh sgt nk kena jln..pergi lapar..balik lapar :(
Tapi makanannya sedap lah..nasi campur gitu.

Wild Basil ni adalah western food..saya paling suka spaggeti..semua jenis saya dah try. Plg best spaggeti yg mcm creamy dan ada grill salmon..wallawehh..meleleh. Saya ngn opismate suka tmpt ni..makananpun xmahal sgt..selalunya kalo spaggeti tmpt lain harga kekadang nk cecah RM15..tp sini xsampai RM10 kalo xsalah saya. ..yg xbest kt sini, jus drg xfresh..semua dr kotak.. :)

Little Taiwan...pelik2 skit makanannya..sayurpun masam. Segala perut, hati, jantung, ekor lembu semua ada..hehehe. Saya kalo mkn sini just ambil set yg ada salted chicken jer..selalu sgt pergi sini dpt coupon. Maybe sbb xramai org dtg...yala location xsesuai ma. Coupon slalunya utk discount drink..pernah sekali dpt coupon best..kalo xsalah fried wantan kut..igt2 lupa dah.


Fish n chip kt sini betul2 sedap..restoran ni berkonsepkan London..kt dlm penuh ngn bendera London..meal xbyk..sbb drg tumpu fish n chip jer. Harga normal mcm tmpt lain..walaupun dekat ngn opis saya..tp saya sempat pergi sekali jer..sebab saya fish n chip bukan pebrete saya :)

Ni jerlah antara tmpt2 makan nak saya share. Memang ada 3-4 restoran lg..tp saya xpernah masuk..contohnya Wau Bulan (makan Terengganu). Ada 1 restoran mamak..saya suka masakan kat mamak tu, tp opismate saya rata2 xsuka. Kalo org yyg xsuka tu xdtg..saya akan pergi mkn kat rstoran mamak tu dengan org yg suka..contohnya Nagesh, Chew and C'hing.

No comments:

Post a Comment