July 24, 2011

BuBuR NaSi

Salam..

Entry kali ni saya nak share makanan yg boleh buka selera org sakit. Sebenarnya dah seminggu saya masak masakan ni. Cternya cmni...ada la sorg hamba Allah ni, degil sgt2. Sakit xnak jumpa doktor dan makan ubat. Saper lg kalo bukan akak saya ni. Walaupun dia bukan akak betul saya, tapi saya anggap dia macam darah daging saya. Layanan dia betul2 mcm arwah akak saya. Apa masalah hamba Allah ni?? hmmm...ulser dlm perut. Sayapun xtau cmner...yg saya tau bila dia sakit, boleh demam tetiba dan perut sakit mcm dikorek2. Boleh dikatakan seminggu mesti kena. Sebenarnya dia kena dh dpt apppoinment ngn pakar..biasalah org degil ni..xnak pergi.

Salah satu sifat dia yg saya suka..kerja still no 1. Walau demam cmnerpun dia akan pergi opis. 1 ari ni saya kesian sgt tgk semua makanan dia xlalu..saya terfikir psl bubur nasi. Saya kalo skitpun xhingin nak makan bubur nasi..so saya ubah skit resepi bubur nasi ni bg dia selera skit. Jom tgk cmner...

Tak kan nak bg org sakit mkn bubur nasi kosong kan?? so saya rebus beras sampai hancur..pastu masukkan santan. Tak payah letak garam atau gula...then goreng beberapa ekor udang dan ikan bilis..ikan masinpun ada tau..

Kenapa saya xletak garam?? sebabnya kicap boleh tambah rasa bubur tu..then ikan masinpun dah boleh tambah rasa..dia boleh ambil kicap jer..cili padi di haram kan!!!!
Apa pula function brown sugar tu?? hmmm...tgk bawah


Teringat plak time kecik2 mak masak ni..ni macam bubur manis lah..lemak + manis. Dah lama xmakan cmni..ni saya punya..(O__O)

Berselera sangat dia makan..siap bertambah2 sampai licin periuk. Yang xsangka2 tu..terus baik sakit dia..wakakaka. Alhamdulillah sampai saat ni dia xsakit lg lah..

No comments:

Post a Comment