August 14, 2011

NtAh PaPe PuNyA ReSePi

Salam...

Just nk share benda bodoh saya buat baru2 ni..ngeh ngeh ngeh. Angan2 nak jd pro chef...last2 jadi zero chef :P

Baru2 ni saya ada la lebihan stoberi lepas wat Royal Puding..takut stoberi tu rosak, so saya dgn penuh yakin dan harapan yg jitunya nak wat la pai gituuu...hehehe. Memang xpernah watpun..dan xpernah tau nak wat cmnerpun...cuma imaginasi ni terlalu hebat sgt..tercreate la resepi ni...jom tgk cmner nk wat...


Ni lah bahan2nya...biskut2 tu saya nk wat kulit stoberi pai kita..berkobar2 betul2 time tu...terus jer masuk dlm blender, blend biskut2 ni ngn butter...then campur susu cair nak bg dia jd bentuk doh...syok sgt dah time tu bila bentuk doh yg diemagine jadi...hehehe. Then stoberi2 tu saya masak ngn susu + tepung kastard + gula...sampai stoberi tu lembut...nampak sedap dah inti pai kita tu...


Nampak tu?? hmmm...tu lah rupa pai kita sebelum ditutup ngn doh tadi..then terus masukkan dlm microwave...lg 10min dah nak berbuka..dan akhirnya puas hati bila dah 10min baked..bila kuarkan dr acuan dengan telangkupkan kt plate...hah...cantekkkkk jer terduduk pai tu...lepas jer masuk waktu berbuka...lepas minum air terus ngap...erkkkk....dengan susah payah ngunyah...time tu berbuka ngn my sis..diapun ambil sikit rasa...dua2 org senyum sama2...akhirnya berjaya gak telan..TAKKKKKKK SEDAPPPPPPPP LANGSUNGGGGGGG!!!!

Wakaakkaka...hampesss!!!
Akhirnya pai stoberi saya ni ke tong sampah jua..ish ish ish...
Nasihat saya...xsalah try n error...xsalah nak jadi chef bagai...begitu jua kehidupan ini...kalo xtry kita tak tau..kalo xdiduga masalah kita xsedar diri...kala asyik betul semua kita lupa diri...kalo semua perfect kita bangga diri...
Sekian makasih!!!!

No comments:

Post a Comment