August 13, 2011

HoMe SweeT HoMe

Salam...

Bulan puasa ni dah pernah ke balik kmpg berbuka ngn family?? Belum??? eh...jgn cmtu...wajib tau!!! Dulu2 saya sanggup ambil cuti 4-5 hari sbb nk balik kmpng berbuka ngn family. Kali ni disebabkan baru kerja kt cmpny baru..saya terpaksa limitkan cuti..just balik time weekend. Saya berangan2 nk bw makayah gi pasar ramadhan..tp malangnya xde kwn yg nak balik kmpg sekali..so saya xdpt balik dengan kereta. Jika balik dengan kwn maybe saya berani skit nk balik malam yg pulang ke kl juga mlm...motif nk berbuka ngn family ari sabtu dan ahad...so saya kena ada kt rumah sekurang2nya ari sabtu dan balik ke kl sekurang2nya mlm ahad. Terpaksalah balik dengan bus...huhuhuh!!!

Cari punya cari keta sewa tak dpt..so niat nk bawa makayah ke pasar ramadhan terpaksa terkubur....sedihnya. Best betul berbuka kat rumah..semua adik beradik balik...riuh rendah rumah dibuatnya. Penat betul layan anak2 buah sebab drg semua gilakan saya..hehehe. Abg yg bz pun sanggup balik bila tau saya balik...just semata2 berbuka puasa then dia balik...xper..terlepas gak rindu saya kt anak2 dia yg comei2 tu.

Saya sampai rumah pukul 4am ari sabtu sebab naik bus pukul 11pm ari jumaat. Dlm paler otak dah set..nak balik nk minta ayah buat lopezzz...then nk ajak ayah beli durian..then nak minta mak goreng cempedak goreng...then nak mkn bihun goreng mak. Apa yg dpt saya ucapkan..MasyaAllah..Subahanallah...kasih syg makayah ni mmg xde bandingnya...sesampai jer kt rumah pagi buta tu..buka2 jer tudung saji..cam nk nangis jer...lopezzz ada...bihun goreng ada...durian ada...cempedak yg lom digoreng ada. Ayah ckp dia standby utk saya...Ya Allah Ya Tuhanku..sesungguhnya aku amat menyayangi makayah ku....berkatilah hidup mereka...permudahkanlah kehidupan mereka..AMIN!!!!

Sayapun tak tahu mcmana makayah saya boleh fkr apa yg saya fkr..padahal makanan peberet saya amatlah byk yg dimasak mak..ayah sanggupbangun tido nk siapkan lopezz utk saya...lopezz ni kena ada 2org utk potong..sedappppp!!!!!!!! jgn jeles yeee!!!! Bihun goreng saya mkn licin pinggan

Berbuka aritu mak masak asam pedas keladi..adik arr mintak ni. Abg bwk balik ikan merah yg amat besar,,then ramai2 bakar ikan tu..hehe..syok sangat.


Ayah ada sembelih ayam kmpg...so mak wat kari ayam kmpg utk jd kuah roti jala..mak bancuh roti jala ni...saya yg masak...cun x?? Air berjenis2 mlm tu...rasanya 3-4 jenis...ada air tebu, soya, teh ais, oren..hehehe.

Lepas jer mkn habis..hmm....apa lg...main bunga api pulak budak2 ni..dgn saya2 sekali joint..dah la letih membasuh pinggan-mangkuk..nak layan lg budak2 tu...
2nd day yakni ahad..saya xbg mak saya masak...just ajak akak gi pasar ramdhan jer...mcm2 borong..hehehe..just boleh bw mak jer sbb kete xmuat..ayah terpaksa tinggal..aritu turn geng family saya sediakan juadah berbuka kt masjid..so mak saya langsung xyah masak pape..just mkn nasi kenduri tu...nasi tomato lg tuh....
Then...tengah mlm tu sayapun balik ke kl...selera saya mmg xsama selera di kmpg...kat kmpg saya lg berselera mkn..rindunya masakan mak..nak try masak cam mak tapi xpernah jd...saya tertanya2 cmner arwah akak saya dpt masak mcm mak saya?? rasa yg sama..presentation yg sama...i miss my sis...huargggggggg!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment