February 28, 2012

SePeTanG Di GoLd CoAsT SePaNg

Salam...

Sebenarnya entry saya kali ni sepatutnya saya letak awal tahun ritu. Terlupa pulak. Tak sangka that day saya dapat menghayati sunset yg sangan cantik. Sebenarnya tak planpun nak pergi..kira2 pukul 5pm dari rumah, saya sampai Gold Coast dekat2 senja gitu. Ramai tul org. Ada yg picnic, ada yang camping dan ada yang duduk2 melayan sunset. Pantai ni kalo tak salah saya area2 Bagan Lalang dan Morib. Saya ikut highway dan exit KLIA terus menuju ke Sepang. Lepas tu just ikut signboard jer..senang!!!


 
  Inilah Golden Palm Tree Iconic Resort & Spa di Bagan Lalang, Sepang. Lagi hujung,lagi mahal bilik tu. Tak mampu saya :P





 
 Antara view yang saya snap. Memang tenang kat sini. Pasir pantai yang halus,angin sepoi2 bahasa. Begitu nyaman sekali udara kat sini. Rasanya nanti nak ajak2 kawan2 picnic sambil pasang khemah. Bestnya!!! Ada banyak seafood restaurant area ni. Yang nampak bumbung berderet2 tu la namanya Golden Palm Tree Iconic Resort & Spa di Bagan Lalang, Sepang. 


 Perut untuk diisi takkan dilupakan...hehe. Untuk kelainan sikit sempena new year 2012, saya nk try makan di Golden Palm Tree Iconic Resort ni. Restaurant yg dituju adalah Restaurant Perahu. Agak serik ke sini..hehe. Nak tahu kenapa?? hmmm....waiter smuanya lembab dan tak efficient. Makanan lambat, minta bill pun lambat, dah bayar nak tunggu balancepun jenuh la. Makanan not bad..but little only..hehe. Ketam masak lemak tu harga RM30 lebih, ingat ke banyak la...sekali sekor jer..sedih :(
Udang galah xmcm udang galahpun..kecik...lagi la sedih!!!
Otak2 harga RM8 quantity mcm singgit jer..sedih lagi!!! Yang boleh puji hanyalah dessert..apple pie. Memang sedap. Then meja makan betul2 tepi pantai...sejuk jer. Ada 2-3 family belah camtu jer maybe sbb xpuas hati dengan service. Menunggu jer rasany2 tambah tolak darab bahagi..dalam sejam...sedih!!!! Papepun saya syukur dengan rezeki yang dapat saya makan ni..tapi tula...sedih jer (",)







1 comment:

  1. Hi Zila...amboi suke dia jalan2 sana sini best kan....saya dah pegi kat london dulu2 masa tengah belajar rugi xder blog masa tu....kalu nak dtg JB tu jenguk blog saya dulu kat www.blogmakanbest.blogspot.com topik pasal tempat2 makan menarik di area JB...kedian Zila register jadik follower tauuuu hehe TQ

    ReplyDelete