March 1, 2011

LoNDoN - JaLaN2 LaGi

Pasal London lg..hehehe..abis2 lg kan?? hmmm...tahan la sikit, ada byk lg benda nak share ni. Sepanjang kt London saya banyak guna public transport seperti tube dan bus. Cab mahal sgt.. kena pandai baca tube punya map...memang mudah nak ke sana sini..setiap kali masuk tube, sure penuh penuh. Mat salleh ni suka baca buku..sambil2 tunggu bus ke tube ke..drg baca buku. Yg mana nak gi kerja semua naik tube. Nak bandingkan tube dengan bus..tube murah lagi. Tapi naik tube xleh tgk view lah..tp boleh save masa.

Ni time bwh tanah nak naik tube...gayat tul tgk escalator ni

Possing skit..hehe

Mable Arch salah satu station tube..ni tgh tunggu tube

Advertisement yg saya jumpa time tunggu tube..cute karton ni


Dr pemerhatian saya, ramai org dtg London nak shopping..tp xsemua la. Mcm saya, saya kurang shopping..souvenirpun beli xbyk. Oxford Street tmpt tumpuan org ramai nak bershopping..brg2 branded banyak kat sini. Kalo nak beli brg2 branded, kt KL pun byk...hehehe

Tak shopping tak shoppingpun..ada la baju2 yg murah saya beli sbb size saya ni susah nak dpt baju..tgk2 kt London size saya senang tul nk cari. Cantik2 plak tu..tp iman ada lg..xmudah tergugat. Mana2 baju harga bawah 10 pound je saya beli...hehehe. Bukan kedekut tp nk kontrol buget sebab balik KL nanti saya adalah penganggur..sedih2.

Shopping2 complex yg pemes kt sini macam ZARA (kt Bukit Bintangpun ada), PRIMARK, HARRODS, mcm2 lg..


Ni time kt Harrods. Org kata ni shopping complex terhebat kt London. Barang2 yg dijualpun mahal. Anak tokey shopping complex ni la yg meninggal sama2 ngn Lady D tu...apa nama ntah..heheh









Ni plak kat Piccadilly Circus. Waktu malam lagi cantik sbb boleh tgk lampu kat advertisement.


No comments:

Post a Comment