July 8, 2012

TLC - Samantha Brown in London

Assalamualaikum...

Bagi peminat travel..sure takkan terlepas menyaksikan satu programme di Astro TLC 707 - Passport To Europe. Saya cukup teruja mengikuti pengembaraan Samantha Brown around the world. Beliau bukannya traveler yang mewah..tetapi mengamalkan cara sederhana yang saya amalkan ketika travel. Maybe sempena Olimpic London 2012..channel ni menayangkan programme khas mengenai London. Kerinduan keadaan London sikit terubat bila menyaksikan show ini. Dan kebanyakkan tempat tumpuan pelancong yang dia pergi saya dah pun pergi..ohhh... bestnya..hehe. Kat bawah ni adalah link show tersebut..jom saksikan...


Dalam video ni ada ditunjukkan bagaimana dia nak dptkan shopping bag dari Harrods iaitu shopping complex yang sangat mahal. Dia cuma beli benda2 murah nak dptkan paper bag tu...haha. Setiap benda yang dia nak beli sure dia convert dulu dalam US dollar..hehe..sama cam saya...
Kemudian dia melawat Buckingham Palace. Dia rasa kelakar sebab ceremony besar-besaran dibuat hanya untuk tukarkan guard yang mana seorg guard dah habis tempoh kerja dan nak digantikan dengan sorng guard yang lain..haha...sayapun rasa kelakar. 


Dengarkan lagi tips2 dari beliau. 


Cara2 nak naik underground tube..


Saya tak dpt nak upload satu lagi video cara beliau nak gunakan public toilet..hehehe. Toilet yang berada ditengah2 bandar..amat pelik sekali. Saya menang tak berpengalaman gunakannya takut xleh kuar...hahaha. Toilet tu kita perlu masukkan syiling then pintu akan terbuka..bila dia kuar..akan ada cleaner terus gi cuci. Means memang bersihlah public toilet kat sana. 
Tips saya ketika kat sana..kalo tak jumpa public toilet..boleh masuk mana2 shopping complexs dan gunakan toilet kat sana.

Nak tahu schedule show ni..click link kat bawah yeee!! Rasanya hari ni ada repeat...



No comments:

Post a Comment