September 6, 2011

SYoKnYa RaYa

Salam...

Wahhh...syoknya raya sampai blog xterusik2 (**_**)

Raya saya sama jer tiap2 tahun..still dirumah yg sama..still dengan keluarga yg sama..still dengan suasana yg sama...Alhamdulillah syukur.

Apa macam hari raya tahun ni?? meriah?? Hmm...saya mcm tahun2 sebelum ni la. Rumah makayah saya memang ramai betul org datang..seolah2 restoran yg baru wat opening ceremony..hehehe. Igt nk la snap pape yg patut dan tempek kt blog ni...malangnya xsempat daaa. Camna nk sempat..sebuk masak dan wat air. Nasib baik ada ribena..kelasss gitu..save skit masa nk sediakan air..xyah nak bancuh2 air bagai.

Punya la ramai tetamu..hari raya tu saya masak 2 periuk tomyam. Baju rayapun ntah kemana..yg tinggal kain jer..baju bertukar ngn T-shirt..hahaha. Periuk tomyam tu lebih besar dr pelukkan..leh bayangkan besar mana?? Saya suka wat tomyam sbb main campak2 jer..siap. Tomyam ni saya wat mkn ngn bihun yg dicelur. Pokok serai ayah tanam sampai habis serumpun dikerjakan saya...yela nak masak tomyam la..rendang lg..hehe.

Saya suka hari raya sbb saya boleh menjamu org. Mostly yg dtg bukannya nk makan sgt biskut raya..drg nk makanpun ketupat..rendang dan makanan tambahan seperti mee la..bihun la..koey teow la..tambah2 lg kalo wat makanan yg rumah org lain xde..lg lah ramai dtg.

Raya ke-2 saya wat lontong..tp 1 periuk tu jerlah..hehehe..org yg dtg dh berkurangan. Semua2 tu saya xsempat nk snap dan xteringt nk snap pun sbb terlalu bz..TAPI!!!! hah ada tapi. Saya sempat snap sikit2 time wat preparation meja makan..hehehe..jom layan!!!

Taraaa...cantek x bekas biskut raya ni?? hehehe :P

Yg ni letak segala macam rempeyek..bahulu..kacang..my bro pandai tul pilih bekas ni..i like


Sikit sebanyak arrangement yg saya buat..cun x?? hehhee


Asalnya nak wat agar2 ribena..sekali masam daaaa..so kena la wat sos kastad nak cover masam tu.. pelik menu ni..semua org yg dtg try..drg ckp sedapppp!!!! kelassss gitu!!! :P


Ni aper yeeee?? ni lah dodol dan halwa..my dad mmg terer wat ni!!!!


Hah ni la ketupat pulut daun palas..org penang xmakan lemang..aduhh..terliur plak.


Raya 1st my mum wat rendang daging...raya 2nd baru wat rendang ayam...mabeles!!!


2nd day raya baru saya kuar beraya..tupun lepas maghrib..bw makayah gi raya pada hari2 seterusnya smpai la saya balik kl..nampak pic kt atas ni?? ni la jumlah kilometer kete sy jalan since balik kmpng hingga balik sini balik...sesaja set nk tgk berapa kilometer sy jln..hehehe

Saya xpernah ambil gambar family sebab makayah saya ni cukup anti snap2 pic drg..xper..nanti2 slow2 saya ajak lg :)

No comments:

Post a Comment