July 15, 2016

Resepi Ribena Susu

Assalamualaikum....

Wahhh..syoknya tengok uolls bergambar pakai baju raya. Me??  Macam raya sebelum-sebelum ni. Tugas saya adalah di dapur. Awal-awal pagi dah masak. Hari raya pertama dan kedua perlu ada makanan seperti mee goreng ke..tomyam ke. Kadang-kadang tak semua orang suka makan biskut raya..ada yang suka makan makanan berat yang begitu. Sanak-saudara mak dan ayah saya juga ramai betul. Kadang-kadang sampai malam tetamu datang. Baru-baru ni mak saya tersenguk-senguk mengantuk layan tetamu..hehehehe.

Entry kali ni saya nak share 1 resepi minuman yang sangat sedap. Time hari raya tu saya duduk di dapur jer..mula la idea nak cuba sesuatu yang baru. Melayan tetamu bukan tugas saya yeee...hehehe. Minuman disukai oleh semua ahli keluarga saya. Untuk serve minuman ni pada tetamu agak mahal costnya. Selalunya saya serve ribena untuk tetamu...minuman special ni pula ribena ditambah full cream milk. Jom tengok cara-caranya...simple jer pun...sesaja nak share..hehehhe.



Masukan ice kedalam gelas...


Masukan ribena secukup rasa....


Make sure guna full cream milk. Jika fresh milk biasa sahaja atau susu pekat, tak berapa nak umpppp!!!


Masukan sedikit air...


Taraaaa....siap sudah. Kacau sehingga sebati gitu. Awas!!! jangan campurkan susu, air dan ice dulu ye..sila ikut step saya ni. Kalau tidak, minuman ini akan nampak pecah-pecah gitu. Nak pastikan minunman ini menjadi...rasanya akan rasa seolah-olah yogurt drink!!!


Di sini dulu yeee...nanti2 saya share pengalaman travel pulak. Kesempatan ini saya mengucapkan selamat hari raya kepada pembaca semua..maaf zahir dan batin.


5 comments:

  1. a ah la senang je.. boleh cuba ni =)
    salam aidilfitri.. selamat hari raya...

    ReplyDelete
  2. Tak pernah dengar dan cuba minuman ni.

    ReplyDelete
  3. wooo nampak sedapla air tu huhu..

    salam singgah sis. nak jemput korang join sy punya GA.

    http://www.akuseorangtraveler.com/2016/07/travelog-faghuzi-giveaway-by-aku.html

    tq :)

    ReplyDelete
  4. Dah try dah tdi waktu bbuke puasa. Fuh. Sedap ngat. Dah rase macam air yogurt Sunglo.

    ReplyDelete