December 31, 2012

Bye Bye 2012..hai 2013

Assalamualaikum...



new year 2013 wishes quotes wallpapers New Year 2013 Wallpapers Cards Quotes Wishes Pictures



Pejam celik pejam celik dah nak masuk tahun 2013 sudah. Cepat betul masa berlalu. Alhamdulillah kita masih berkesempatan merasai nikmat kehidupan ini. Banyak yang kita lalui tahun demi tahun. Bila nak mula tahun baru, mula lah kita nak buat target. Bagi yang suka travel akan list down negara mana pulak yang 'jajah' hehehe..bagus la kan. Kadang-kadang mission yang dibuat tu impossible..tapi kalau ada kesungguhan pasti possible. 

My case pulak tak sempat nak possible or impossible..main terjah jer..haha. Jika diingat balik tempat2 yang saya terjah setahun dua ni..tersenyum sensorang. Contohnya dlm tahun 2011..lagi 2 weeks nak ke London baru beli flight ticket dan Alhamdulillah ticket tu kira murah jugak la. Kemudiannya dlm masa sejam jer fikir untuk ke Singapore terus bungkus pergi. Begitu jugak Haytai dan Krabi. Memang terkejut tergempaq gitu. Memang adventure la. Dalam negara sendiripun gitu jugak. Me and my travel partner tak suka plan very well sangat  untuk travel ni..suka main tangkap muat jer. Memang la ada keburukkan..contohnya takde persiapan rapi. Tapi so far kami rasa ok jer. Maybe kami ni jenis tak suka plan very well ..then tetiba tak jadi..kuciwa la. 

Untuk next year..entah ke mana pulak nak jelajah. Maybe tangkap muat jer kut..hahaha. Saya ni kalau buat persiapan rapi nak travel..berhabis jugak duit..nak beli baju baru la..itu baru ini baru la. Kalo travel  terkejut tergempaq pandai pulak pakai mana yang ada dan guna duit mana yang ada...haha. Kalo cakap pasal keinginan memang tak larat nak senarai..macam-macam tempat saya nak pegi. Dan kalo boleh saya nak jadi pendatang halal kat negara orang. Mesti best berada disuasana berbeza..sampai sekarang niat saya tu langsung tak dipertimbangkan oleh mak ayah. Saya yakin saya kuat duduk di negara orang..cuma mak ayah jer yang belum yakin. Saya berharap suatu hari nanti niat saya ni tercapai!!!

Nak dekat 2 tahun saya berblog..rasa happy kenal rakan-rakan blogger. Ada yang tak berblogpun dah jadi kawan. Saya suka follow cerita-cerita dari Leez..baru balik Korea pulak tu..hehe..suka tengok gambar2 dia dari facebook. Prof Naramas yang jelajah China..bangga kenal Prof walaupun di dunia maya. Saya takkan missed utk follow pengembaraan prof..InsyaAllah. Kemudiannya backpackerbusuk yang gigh travel walaupun sensorang..berhati waja sungguh dia. Tak lupa juga Janggel dan kakiberangan..suka baca blog dorang kemas...selesa nak baca..gambarpun cantik2. Yang buat saya ketawa baca..blog kak coco nutz....hahaha kelakar tul la .Kak Ani aiitu Wanwok yang saya kenal dari forum 3E pun ada blog..baru jer saya tahu..suka!! Wahh...banyak sekali kalau nak sebut...yang tak disebut tu sorry yer. 

Ok..kat sini dulu saya berceloteh yerr..i wish u all happy new year!!!

Wassalam....


14 comments:

  1. Salam Zila,
    Wah semua blogger dah ucapkan selamat tahun baru...saya je yg belum...

    Terima kasih Zila sebab follow blog saya walaupun saya ni oldskool. Tak terkejar dengan orang muda-muda ni. Nanti Zila bacalah lagi cerita saya ya...ada banyak lagi tempat yang saya pergi tahun ni tapi tak sempat nak blogkan. Sekarang ni dah balik semula ke Beijing. Cuaca yang sejuk -15, lagilah membuatkan otak beku, tangan beku nak menaip.

    Selamat menempuh 2013 dengah langkah yang bijak.

    ReplyDelete
  2. selamat tahun baru zila! semoga tahun 2012 meninggalkan seribu satu kemanisan kenangan dalam hidup anda. dan tahun 2013 bakal memberikan 1001 kegembiraan dan kenangan abadi. insyaALLAH. God bless us all. ;)

    ReplyDelete
  3. aku tak boleh kalau main terjah jer, untuk certain kes ok lah kot, nanti taktau nak buat apa, hehe...nway, Selamat Tahun Baru Zila!

    ReplyDelete
  4. salam ,zila akak pun suka baca entry leez..kadang tu tergelak sorang -sorang.happy new year....

    ReplyDelete
  5. selamat thn baru zila dan x sabar nk baca entry travel 2013 ke mana pulak tu yer :-)

    ReplyDelete
  6. Salam tahun baru 2012!
    Thanks sebb sudi baca blog saya juge.
    :-)

    May 2013 become Brighter and louder!

    ReplyDelete
  7. Salam Prof --> Blog prof byk info..kdg2 benda tak pernah tahupun saya boleh tahu. Jangan nak compare blog prof dgn blog saper2..biar kita dgn cara kita dan kita selesa cara kita. Sampai suhu -15?? wahh sure sejuk giler..

    Henry Fox --> canggih nama. Makaseh..same to u too.

    Orga --> oppss lupa plak nak mention hang dalam entry..hehe. Sayapun suka baca blog awk..gambar cantek2. Ok selamat tahun baru

    Anonymous --> sebenarnya 1st blog sy baca time berjinak2 dgn penulisan blog adalah blog Leez..kemudiannya bersangkut2 ke blog org lain dari blog list Leez. Hehe.

    Jarimanis --> Nak kemana?? hmmm...lom tahu lagi...nak target bilapun susah jugak sbb saya handle construction project yang dlm keadaan critical skrg..kalo cuti pnjg sure byk masalah nanti. Maybe travel pun dekat2 jer..sabah lom gi lagi..Selamat tahun baru..

    Janggel --> Selamat tahun baru. Thks jugak sebab sudi singgah :)

    ReplyDelete
  8. Selamat tahun baru 2013 Zila.Semoga Zila akan success selalu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thks cik anne, I wish same to u too. Xsabar tunggu ke mana lg cik anne pasni.. :-)

      Delete
  9. Happy new year zila.. All the best for 2013 ;)

    ReplyDelete
  10. Happy new year zila. Akak tak boleh main terjah jer...kena proper planning especially bila berjalan ngan anak lah. Tahun ni nak kerjah ke mana pulak zila ?

    ReplyDelete
  11. Norh --> Happy new year Norh..moga2 awk kawen tahun ni ..heheh :)

    Kak Rozita --> happy new year. Main terjah2 baru adventure akak..aa tul la kalo ada anak susah nak terjah2..kang lupa nak bawak pampers ke susu ke..naya jer..Tahun ni tak tau lagi nak terjah mana :)

    ReplyDelete
  12. zila...
    akak terharu sebab buat zila gelak selama nih...
    heheh
    dan akak terharu jugak boleh berkenalan dengan zila dan blogger yg lain...
    ....
    jangan putus salam ukhuwah yg dibina...

    selamat menempuh tahun baru
    (sory, lambat komen..al maklum...akak nih dah tua sbnrnyer..hehe)

    ReplyDelete
  13. Kak coco..syok berkenalan ngn akak :)
    InsyaAllah hubungan antara blogger akan berterusan dengan penuh kecerian.

    Takper lambat komen..awal thn lg nih..hehehe

    ReplyDelete