May 31, 2011

KuCHiNg - ThE TraVeL BegiN


Cter pasal London dan abis..ni cter psl Sarawak plak. Tak salah kita share pengalaman kan??

Cost utk flight dalam RM500 lebih. Saya booked lg 2 weeks nk pegi. Biasa la saya travel last minute dh jd kebiasaan..hehe. 1st time naik Fire Fly..kira ok lah tu...

Flight kul 11am, awal2 pg dah kuar gi One Utama...sekali terlepas skybus da...nak tunggu next skybus lambat 
sgt..kang terlepas plak flight. So terpaksa la ambil cab...Rm75 melayang. Cuasa baik sgt. Saja ambik seat dekat sayap..Allahuakbar!!!! cantik betul awan kalo kita dari atas. Xpuas pandang..mcm2 bentuk. lebih kurang sejam lebih atas flight..mcm2 awan saya snap.


Mata saya langsung xpandang benda lain, asyik kt luar je. Sempat snap pulau2..sikit terasa pelik kenapa 
nampak bercahaya keliling pulau tu?? maybe air laut dekat2 pulau color hijau...sgt mengagumkan.




































Ni lah pulau yg saya ckp bercahaya tu



Dr atas boleh nampak byk sgt sungai2...

Sampai jer, pihak hotel 360 Xpress dtg jemput. Kena byr la dlm rm6 sorg..tu kira murah sebab kalo cab drg ambil RM25 kalo xsalah. Dari airport Kuching ke hotel lebih kurang 20 minit cmtu. Hotel ni saya booked by fon..xpyh byr dulupun. Tahap kebersihan hotel ni memang bagus..i like :)


Hotel ni ada kedai runcit sendiri dan cafe sendiri. Staff hotel ni byk bantu bila saya bertanya interesting places kat Kuching. Mereka menyediakan perkhidmatan van ke Culture Village, Pasar Serikin dan lain2 lagi. Saya xambil apa2 pakej..semua survive sendiri..ni baru la adventure dan boleh save budget.

Saya sempat snap rupa bentuk hotel ni...konsep hotel ni adalah colorful..mmg cantik arr.




2 comments:

  1. boleh bagitau nama hotel ni dan rate dia. hang p sorang ke?

    ReplyDelete
  2. kami p 2org..rate dia dlm RM100 1 mlm. nama dia 360Xpress

    ReplyDelete