January 10, 2011

SinGaPorE

Salam..

Nak cter skit pasal Singapore ni. Saya ni sebenarnya 1st time jejak kaki kat negara ni dan 1st time gak naik flight..hehhe. My sis ajak gi sana tetiba jer. Alasan dia nak saya biasakan diri nak flight sebab lebih kurang sebulan lagi nak gi London yg ambil masa berbelas jam atas flight...mcm kelakar jer alasan tu.

Hmm..kitaorg booked ticket 1 hari sebelum pegi. Memang xstandby apa2. Just baca forum nak tahu tempat2 best kat sana. Hotel tak book..flight balik tak book..gamble giler. Tapi enjoy.

Kami naik Tiger Airways. Time flight nk berlepas tu berpeluh gak la saya ni..1st time lah katakan. aduhhh..rupa2nya ok jer..igt ka mcm naik roller coaster tu...heheh. Sampai sana kami stay kat hotel area Indian Street. Kalo xsalah harga bilik 100 dollar. Rasanya rate 2.5. Bilik ni biasa jer..tp selesa. Duduk area tu rasa mcm duduk kt India..hehe. Rata2 semua org india, india muslim dan bangla..hehhe.

2 hari kat sana mmg xcukup. Banyak lagi tempat xcover. Naik hop on hop off sudah semestinya. Banyak betul decoration kt town sbb time saya pergi baru jer Crismas. 1 January 2011 plak tu..dats mean mlm tu baru jer celebrate new year. Bayangkan tengah2 mlm saya kuar tgk bunga api kat the curve pastu pukul 2 baru tido dan pukul 5am dah bangun nak gi airport nak ke Singapore..giler tul..hehe.

Jom layan pic


Saya snap picture ni dari dalam bus dari airport nk ke town




Antara decoration krismas 


Bugis Street...sinila boleh dapat souvenir 



Sekitar town



Lontong ni mmg best..siap ada daging rendang lg. Boleh dpt di Geylang. Kat Geylang saya makan satay jugak..best. Lupa nak snap sbb best sgt :P


Roti canai cicah chicken tikka ni mmg best..boleh dpt kt satu restaurant area Indian Street.



Balik naik Air Asia..beli time di Singapore


No comments:

Post a Comment