June 20, 2011

MeLaKa - Kali ke 4

Salam...

Masuk ni dah 4 kali saya ke Melaka. 1st time pegi, memang best. Naza hotel menjadi pilihan. Bilik yang bersih serta makanan yang sedap membuatkan saya terpanggil sekali lagi ke hotel ni. Walaupun standard room dah abis, tanpa berfikir panjang saya ambil superior. Quality bilik dah tak macam mula2 saya masuk dulu, maybe dah ramai org guna kut.

Apa yg menarik kat Melaka? hmm...1st time pegi ritu saya naik river cruise waktu mlm..lampu-lampu hiasan di tepi-tepi sungai cantik sangat. Angin malam yg nyaman, serta permandangan yg cukup indah waktu mlm. Melaka memang cantik waktu mlm.

Kali ni pergi Melaka, saya hanya bershopping di Melaka Parade dan makan2. Semua tempat2 tarikkan pelancong saya dah tak rasa nak pergi lagi. Kena pulak time weekend ritu ada pesta air, adoiii..sesak sngt jln2 utama kt Melaka. Dah la jalan kat sana memeningkan..so just harapan panduan GPS kt hp saya. Yg xbestnya, hp saya ni senang jem..kejap2 GPS diam..kejap2 diam..adoiii!!!!

Sebenarnya xsampai 24 hrs saya kat Melaka kali ni. Bukan sebab bosan ke apa..tp semua tempat dah cover b4 this..xkan nak ulang lg kut. Hehehe...Tengok Eye of Malacca..xde feeling nak naik..yela dah pernah naik Eye of London kata kan.. x_x

Lepak kt hotel sampai abis limit..then baru keluar. Tempat tujuan nak gi Banda Hilir..dah la jln jem, org plak ramai giler. Pesta air drg buat kat situ. Keadaan yg sangat panas buat saya xselesa sangat2. Apapun saya xbeli..nak bergambarpun xselesa. Saya terfikir, mcmana orglain boleh tahan naik bukit nak tgk A'farmosa bagai..ntah apa lg atas bukit tupun saya xtau la sbb saya xpernah naik dan xpernah terfikir nak naik. Tapi kalo atas tu ada kabus sejuk mcm cameron..of cos saya dah naik :P
Pesta Air


Pic ni sempat snap time kat Banda Hilir..

Keadaan yg panas buat saya decide nak masuk shopping complex. Malaka Parade..parkingpun senang..kepuasan kali travel saya dapat beli 2 blous dan 1 seluar..boleh pakai gi office. Butik Eurome mmg best..byk betul baju yg sesuai ngn saya..saya xpayah pilih..salesgirl ngn akak saya beratur kat fitting room hulur baju utk saya try..hehehe..cam artis plak rasanya. Salesgirl butik tu mmg pandai layan buat saya nak ambil lg dan lagi..hargapun ok.

Jln punya jln..kedai jam plak..saya xterfikir nak shopping sebenarnya..just nk makan jer kt dlm complex tu..and again..salesgirl sorg lg pandai menarik perhatian saya..akhirnya terbeli gak jam..jam yg lama dah xmuat dek penukaran saiz tangan..hehehe..kena plak sambungan tali jam yg lama dah ilang.. :(

Makan time..hmmm...asam pedas la. ni la trade mark Melaka. Food court jd tujuan..xkan nak makan asam pedas kt restaurant tepi jalan kan?? dah la ari panas..asam pedas pedas dan panas..xpsl kang meletup kan?? hehehe. Saya ambil asam pedas ikan pari dan ikan kering. Akak saya ambil asam pedas ikan parang. Mmg sedap wa ckp lu...hmmm..



No comments:

Post a Comment