May 29, 2011

AroMa IkaN BaKar, KuALa SeLaNgoR




Sekarang jom kita p makan ikan bakar pulak. Saya ke situ baru 1st time, tupun refer forum and internet baru tau ada tempat best ni. Perjalanan dari Damansara ke Kuala Selangor memang makan masa sikit lah, dalam 45minit cmtu. Tapi itu no hal lah kalo bab2 makan ni 2jam pun sanggup redah. Dalam kepala otak ni fikir tempat tu mcm restaurant2 melayu biasa jer, tp jangkaan meleset sebab tempat ni memang besar dan boleh muat 200 org gitu.






Jom tengok apa saya makan kt sini..hehe......

Ketam masak cili ni paling org suka...ahli2 forum la ckp. Sayapun apa lg, terus order mcmni lah..memang sedap sebab ketam ni masih segar ditambah plak sos yg sikit2 pedas dan manis ni. Saya ambil 2ekor sebab makan 2 org.


Ikan kerapu salah 1 ikan plg saya suka. Ikan ni saya minta dorg wat 3 rasa. memang rangup sebab ikan ni deep fried. Disalut plak dengan tepung..mmg lain dr lain betul. Kailan ikan masin biasa2 je mcm tempat lain..dan sotong goreng tepung mmg best sebab rangup tepungnya dan rasanya sukar nak explain..sedap sgt.



Saya ada gak order kerang bakar..bila fkr2 balik xlarat nak makan semua ni..lalu saya minta pelayan tapau. Sambung plak makan kt umah..Dlm RM50 lebih ni saya rasa sgt2 berbaloi..memang puas. Susah nak cr masakan ketam kt mana2 restaurant..kena plak Kuala Selangor ni dekat ngn laut, lg arr segar ikan2nya. Time nak balik sempat gak tgk sunset..
































No comments:

Post a Comment