July 24, 2011

Swimming

Salam...

Saya ni memang suka air...time kt kmpg, air hujan bertakung atas tanahpun saya sanggup pergi berkubang. Pernah sekali rumah masuk atas sbb banjir..sayalah org plg sonok..berenang dlm rumah..hahaha. Air takat lutut jerlah. Besar2 cmnipun saya suka mandi ujan..kt belakang rumah jerlah..tapi mak suka marah. Pernah sekali tu saya xtahan sgt tgk ujan yg lebat. Saya ckp ngn mak nak mandi air telaga kt luar jap. Tapi sebenarnya saya mandi ujan kt luar...

Sejak2 dok KL ni saya selalu gak gi Port Dickson sebab nak mandi laut. Saya xpandai berenang sebenarnya, tp saya ambil swimming course kat Gombak. Breatstroke jerpun..hehehe. Saya nasihatkan kpd saper2 yg pernah ambik course..jgn tinggal terus aktiviti swimming ni, nanti terlupa skill plak. Jadi cam saya ni..dah takut plak nk swimming. Jumaat baru2 ni pas opis saya gi swimming pool kt Kelana Jaya. 4-5 bln lepas saya pernah dtg..tp silap timing..pool utk wanita xdibuka..kena share ngn lelaki..so saya cancel. So kali ni saya dah xsilap. Hanya bayaran RM4 dikenakan..mmg selesa la swimming kt situ..air xrasa klorin sgt..dan leh tgk view langit lg sbb open pool. Then angin sepoi2 lg..aduh nyaman betul.

Sebelum terjun dlm pool saya sempat tnya sorg amoi cina ni.."miss, dlm x ni??" then dia jalan "tepi ni xdlm..tengah2 dlm..tepi sebelah sana xdalam..mcm kt sini" sambil dia tunjuk dihujung sebelah satu lg. Pelik kan?? mcm pool kat Gombak saya belajar dulu, makin ke hujung makin dlm. So, saya takut skitlah..xsedar ketengah kang..lemas xpasal2..hehe.

1st step bila dh dlm pool..kena bubble. Buang nafas dlm air..wat byk2 kali..saya dah lupa berapa kali..pakai buat jer. Tujuan ni nak bagi kita control nafas time swimming. Sbb lama xmasuk pool..tercungap2 gak lah nk wat bubble. Terbatuk2...hehe

Mcm lagak perenang negara kan?? handal ni..hehehe.


Ni lah view kat pool ni..yg mcm bendera colourful tu tanda utk tmpt yg dlm. Swimming skill saya mmg dah out..tp berkat usaha saya sendiri..akhirnya boleh jugak la berkuak 2-3 kali..hehehe...

2 comments:

  1. aku yg setiap minggu p sana pun tak sempat snap gambar pun hehehe

    ReplyDelete
  2. Wahhh...tiap2 minggu p...hehehe

    ari apa lg yg buka untuk pompuan??

    ReplyDelete