July 25, 2011

PuAsA

Salam..

Lagi seminggu nak puasa. Saya bukan nak bagi tazkirah puasa...xlayan rasanya diri ni nak bertazkirah bagai..kalo nak dgr tazkirah tu boleh la (**_**).

So apa tujuan saya buka entry ni??? Just nak share sesuatu yg boleh menyemarakkan lagi bulan puasa kita. Seperti sesetengah org yang tahu, hobi saya ni makan!!! So just nak share hal makan...hehehe. Berbuka ni xelok mkn byk2..kang mcm ular sawa plak. Pastu nk gi tarawihpun xlarat. Just ala kadar cukup lah (amboi pepandai jer nasihat org..tuan punya badan??) hehehe.

Sesekali nk mkn byk apa salahnya kan?? jgn marah...
Tahun2 sebelum ni saya x excited sgt nk nak snap2 pic apa yg patut..tahun ni jer excited skit sbb ada camera (T_T)

Jom layan buffet...

Cinnamon Coffee House..saya pernah sekali berbuffet ramadhan kat sini..dan 2-3 kali just suka pergi bila bukan ramadhan. Buffet ramadhan mahal skit..kalo xsalah saya nearly RM100. Time saya pergi tupun bos lanjer sbb berbuka puasa ngn semua opismate (Melayu dan ada sorg dua cina). Last 2yrs ada org lanjer saya time my birthday dan 3rd time wat reunion kecil2lan ngn kwn2 uitm. Saya plg suka dessert kt sini...mmg best. Pelbagai jenis cake and pastry. Nk tgk food kat situ?? Jom...saya pinjam pic dr web restaurant ni..hehe


Cake kt sini mmg terangkat wa ckp lu..dinasihatkan just abik sejenis2 jer sbb makanan kat sini bukan main byk lg....rugi xrasa semua :P


Antara makanan-makanan lain


Yang atas sekali tu paha kambing...semua jenis makanan ada..antaranya chinese food, indian food, malay food, western food, Japaneses food...


Dessert lagi...sempat lg nak pergi weekend ni..kalo hi-tea murah skit...kalo xsalah RM60++. Kalo hari biasa utk lunch n dinner kalo xsalah cecah RM70++

Next!!!!!!!!!!!

^
^
Tropicana Golf Club..betul2 enjoy berbuka kat sini. Kena pula jumpa kwn2 lama. Thks Kak Ti sebab belanja...thks jugak kat Akmal and Che Su sebab spent masa korang. Kesian Che Su ngn Akmal la sebab makan xpuas dek anak yg meragam dan lasak. Best dtg sini.. buggy dtg kutip dr car park. So xyah la susah2 menapak. Food dibahagikan 2 station sebab luas giler. Saya paling suka fruit tart..kalo korang pergi nanti..cepat2 ambik tart tu..cepat habis tau. Udang kt sini mmg tip top..udang sungai lg tu. Alah..udang yg kepala besar tu...berbagai2 masakkan udang tu dibuat.
Orang ramai giler..jgn peduli org..peduli diri sendiri jer..huwaaa!!!!

Sorry sebab xde pic yang dapat saya letak kt sini...cari2 dlm googlepun xjumpa (""__"")
Kalo ada rezeki, saya nak berbuka kt sana lagi...hopefully Kak Ti or my sis boleh lanjer :P
Link
Apa?? Tazkirah bulan puasa...hehehe..okokokok...saya share skit tazkirah dr sorg Ustaz ni..hopefully korang xketerlaluan berbelanja time berbuka nanti...kalo berbuffetpun ambil apa yg mampu dimakan jer..jgn tamak ok!!!
jom click kat sini

1 comment: