March 11, 2015

Thailand (Bangkok) Day 5 - Part 9

Assalamualaikum...

Lama sungguh entry Bangkok ni tergantung..isk isk isk. Bukan taknak updated blog, tapi masa terlalu penuh dengan activity lain. Disebabkan I love my blog...saya gagahi update..hehehe.

Day 5 di Bangkok merupakan hari terakhir kami. Pagi tu saya excited sangat sebab nak menghayati view sunrise dari bilik. Kedudukan bilik kami di tingkat 17 dapat menyajikan view Bangkok City yang sungguh menarik. 


 Seawal 6 pagi tak salah saya time ni...masih tak nampak rupa matahari



 
Matahari makin menunjuk rupa..indah sungguh bila sunrise. 

Pagi tu kami hanya melepak2 dalam bilik. Breakfast pun dari bilik jer. Flight kami adalah waktu malam..untuk hari terakhir kami takde apa sangat nak buat. Bila tiba saat akhir untuk check out..barulah kami keluar. Lepas tinggalkan bag di hotel...kami pun mula activity nak shopping. Location yang kami tujui adalah...Pratunam Market. Disinilah saya beli t-shirt untuk anak-anak buah. Dan disini juga saya dipaksa membeli thai silk...haish. Saya just nak belek-belek jer..sekali tokey tu taknak lepaskan saya...sampai thai silk tu harga dari 2000 baht..dia kurang sampai 600 baht. Bila fikir-fikir saya belum ada baju raya..so tak salah kut beli..hehehehe


Lepas puas bershopping di Pratunam market...kamipun bergerak pulak ke Pratunam Mall. Fuhh...giler banyak kedai-kedai pakaian dalam mall tu. Malangnya..kecik2 jer bajunya...sedih!!! Kat luar Pratunam Mall tu ada satu stall kebab halal...kamipun lunch situ lah.



 
Nak mudah untuk gerak sana-sini...boleh bonceng moto2 ni..perempuanpun ada tau...


 
Disebabkan masih ada masa berbaki...kamipun berjalan ke Jim Thompson Museum ni..tak jauhpun dari Ibis Hotel...tapi penat jugaklah berjalan...hehehehe. Bila dah sampai..macam rasa tak menarik pulak tempat tu..hahahaha. Nasib baik ada buggy..free jer hantar kami ke main road...hehehe. 

Hari terakhir kami di Bangkok agak tak menarik...dah takde tempat kami nak pergi...makanya...kami decide nak ke airport walaupun masih awal. Dalam 2 jam lebih jugak lah kami nganga kat airport tu...hehehe. 

Bila fikir-fikir balik, sepanjang di Bangkok banyak kali jugak kami guna cab..driver cab semuanya peramah dah bagus. Kalau yang pandai speaking, ramah betul bersembang. Boleh dikategorikan driver cab Bangkok ni lebih kurang driver cab Seoul...saya suka. Driver cab Malaysia?? Hmmm...saya mengharapkan driver cab Malaysia improve dari segi service....dah banyak kali saya terkena driver cab Malaysia yang menyedihkan.

Dengan ini, berakhirlah kisah trip Bangkok ni...yang boleh abis adalah..saya nak tunjuk apa saya shopping di Bangkok dan juga overall cost :)



Spice yang saya beli di supermarket dan juga Chaktucak Market. menjadi jugak la kari hijau saya masak...hehehhee.



FM...3 pcs 100 Baht


Key-chain


Thai Silk yang dibeli di Pratunam Market



Khas untuk anak-anak buah saya...mengikut kartun2 kesukaan dorang :)


Shawl


Macam biasa...malas nak pening-pening kepala memilih t-shirt...semuanya sama jer...hahahahaha

Untuk overall cost..saya share next entry lah ye…baibai

7 comments:

  1. cantik warna kain sutera Thai, dari RM200 ke RM60, kira OK tu..

    ReplyDelete
  2. bersutera Thai lah raya hari tu....

    ReplyDelete
  3. Nak buat kebaya ke kain Thai Silk tu?

    ReplyDelete
  4. Nak buat kebaya ke kain Thai Silk tu?

    ReplyDelete
  5. Thnks for sharing ur travel experience and the details. It will be my source of reference if i plan to travel to Bangkok:-)


    ReplyDelete
  6. Thai silk tu cantik..warna sweet sgt..klau nak hadiah ke JM pun boleh heee

    bila sebut driver cab ni JM sgt setuju dengan Zila..ntah kenapa lah driver cab msia ni tak boleh nk behave dan polite kan...adakah kerana penat or ntahlah

    ReplyDelete
  7. Nohas --> Yeke ok harganya?? Saya tak sure harga yg betul..takut kena tipu jer.

    Nieda --> Hehehehe

    Nota Kembara --> Body xde cutting..cmner nak wat kebaya...hahahaha

    JM --> Beli 1 jer JM...cmner nak hadiahkan...hehehe. Tulah JM...byk kali dah saya kena. sedih tul

    ReplyDelete