July 25, 2012

Travel SEDIH di Hujung Minggu :( - Part 2

Assalamualaikum...

Terlebih dahulu saya nak ucapkan selamat berpuasa kepada pembaca-pembaca blog saya yang tak seberapa ni..hehehe..mudah-mudahan Ramadhan kali ini membawa keberkatan...aminnnn!

Entry kali ni nak sambung travel SEDIH saya yang berlangsung selama dua hari berturut-turut. Kali ini saya gunakan masa lapang yang selapang-lapangnya untuk terjah Bagan Lalang. Tengahari tu saya biarkan perut saya kosong sebab angan-angan nak lunch seafood kat sana. Partner travel saya saper lagi kalo bukan my sistorrrrr..hehe. Gigih dia drive kehulur-kehilir sebabkan terlalu bosan nak dok rumah..hehe. 

Sure semua org tahu kalau nak ke Bagan Lalang..perlu ikut NKVE then masuk KLIA pastu Sepang..Morib dan jumpalah Bagan Lalang. Tapi my sis ikut NKVE - Putrajaya - SKVE. 

Sampai jer area Bagan Lalang..mulalah pandang arah kiri jalan..jumpa kedai ni..silalah masuk membeli dan blah..

Tengok keadaan kedai cam  SEDIH dan pilu jer..tapi boleh la tahan....hehe


Murah ni kan?? Saya da beli kerepek kentang pedas..pedas2 manis rasanya..hentam makan sepeket habis...heehe.


 Pusing punya pusing area situ..mostly tak bukak lagi restoran. Yang bukak pulak can SEDIH menyayat hati jer ngengoknya. Nak masuk la satu restoran yang sikit SEDIH ni..tapi aduihai..gemuknya kucing-kucing dalam tu..agaknya takde keSEDIHan dalam kehidupan mereka..bahagia selalu sebab makan free..hehe. Untuk tidak berasa pilu lagi melihat semua keadaan tersebut..saya gi la satu restoran yang agak kecik dengan motif nak bungkus nasi goreng..perut memang berkeroncong serta berdangdut dah. Rupa nasi goreng tu mcm kat atas ni la..lauk2 dalam nasi goreng tu adalah kulit ayam yang mana isi2 ayam tersangkut sikit-sikit kat kulit tu...eekekeke. What can i say... SEDIH  :(
Akibat terlalu lapar..habis nasi goreng tu saya kerjakan...hahaha.

Masa salah plak datang..air laut surut..huargggg  SEDIHnya.



Yang menarik minatku adalah lubang ketam kecik..pasir bulat-bulat tu di buat sendiri oleh rakyat2 ketam tersebut untuk mengali lubang.



Nampak tak tangan saya memilih pulasan?? Hehehe..saya balik ikut arah Sepang..singgah jap tempat apa ntah..lupa plak. Beli buah-buahan tempatan..pulasan dan durian. Sebiji jer..dan saya menyantapnya sesorang diri untuk cover keSEDIHan....



Nampak benda melayang tu?? tu bukan burung yerr...tu kapal terbang...

Sekian dulu kisah travel SEDIH saya...saya nak masukkan kisah saya ni dalam pertandingan KISAH PENGEMBARAAN SEDUNIA. Hopefully boleh dapat tampat pertama...hahahaha!!!!


Boleh click link bawah ni untuk kisah travel sedih pertama...hehehe



5 comments:

  1. sedih sungguh baca...malang datang bertimpa2...sabor bebyk yer Yong...cari lain tempat pulak ubat kesedihan tu...

    ReplyDelete
  2. Sabor bebanyak zila... hehehe...selamat berpuasa.

    ReplyDelete
  3. Aduhai... nasi goreng berkulit ayam..huhu

    Selamat berpuasa dari jm.

    ReplyDelete
  4. Hehe..selamat berpuasa kak rozita.

    JM..selamat berpuasa. Sedap jugak nasi goreng kulit ayam tu

    ReplyDelete