February 22, 2014

Belgium Biscuit & Waffle

Assalamualaikum...

Entry kali ni saya just nak share snack kegemaran saya...Caramelised Biscuit. Ada cerita di sebalik biskut ni..hehe. Pertama kalinya saya jumpa biskut ni secara tidak sengaja di Seoul, Korea last year. Time saya jalan-jalan kat Namdaemun Market. Terjumpa sebuah kedai menjual snack seperti gula-gula..biskut..keropok..kecik jer kedai tu tapi customernya agak ramai. Mostly makanan dijual disitu menarik-menarik belaka..tapinya hanya biskut ni saja mengamit saya untuk membelinya. Dengan harga 3,000 Won saya beli biskut tu.

Menyesal sangat beli sebungkus jer biskut tu..sebab sedapppppp lah sangat. Hargapun murah. Kemudiannya kami balik Malaysia..semua supermarket kami pergi cari tapinya takde satupun jual biskut ni. Dan akhirnya, baru-baru ni my sis terjumpa biskut ni di Jaya Groceries area Tropicana..jom tengok photo 


 Happy sangat sebab boleh makan berkali-kali biskut ni. Yang saya beli di Korea ritu double yang ni..yang ni ada 25 pcs..yang saya beli ritu dalam 50 pcs. Harga yang ni dalam RM7 lebih..yang besar my sis cakap dalam RM13 lebih.


packet2 camgini rupa dia yeee...biskut ni made in Belgium. 


Next..yang saya nak share ni pulak Belgium waffle yang lembut dan sedap sekali..


Saya order 2 jenis..yang plain dan juga topping vanilla ice cream. Harga yang ada topping kalo tak salah dalam RM10 lebih dan yang plain dalam RM5 lebih. 


 Bagi saya..yang plain lebih sedap. Lagi sedap kalo ada chocolate sos..malangnya takde 


Boleh try makanan ni di Coffee Etc, Oasis Ara Damansara.

Dah lama dah tak menulis entry pasal travel..rindu rasanya..hehe. Maybe jari-jemari ni kena berehat untuk menulis pasal travel pada bulan May ni. Fuuhhh..lambat lagi tuh..hmm..what to do. Harap2 apa yang saya idamkan akan dipermudahkan oleh Allah..Aminnnnn...

11 comments:

  1. Nak ke mana Mei ni?
    Saya tak pernah makan biskut tu..sedap sangat ke?

    ReplyDelete
  2. pernah makan belgium waffle semasa di Seoul, Waffle Bant nama kedainya, memang sedap..

    Belgium waffle memang famous, pernah tengok dlm Amazing Race, peserta kena buat waffle semasa di Belgium...

    ReplyDelete
  3. Kalau dah sedap tu mesti nak cari kan..sama lah JM pun...

    Tak pe rehat dulu..mesti trip mega pada bln Mei tu...

    ReplyDelete
  4. Dulu masa dtang Belgium.. try makan chocolate sket jer.. bajet tak ada masa tu hahahaaa :P

    tapi smpai sekarang nyesal lak hahahaa.. pape pun waffler and chocolate kat sana mmg sedap :D

    ReplyDelete
  5. Kopi o --> memang sedap!!!

    Prof --> nak kemana mei ni?? hmm..ada la prof..hehe. Biskut yang simple tapi sedap

    Nohas --> Sypun pernah makan kt Seoul, tapi dpt makan yang xsedap punya kt coffee bene ke apa ntah namanya :(

    JM --> trip mega?? xde lah mega pun utk budget ciput..hehe

    TT --> nak kena pi sana lagi lah tu..

    ReplyDelete
  6. barang makanan yang di bolehdi makan dari Korea memang best. Lagi dari brand LOTTE.... kat sini nak cari kan

    ReplyDelete
  7. Nak repeat tempat yang sama memang susah la.. pastu jauh lak tu hehehee.. tapi kot2 ada rezeki insyallah :D

    ReplyDelete
  8. nak trylah biskut tuh.. tempting plak..

    ReplyDelete
  9. Dila --> Maksud dila brand LOTTE senang nak cari kat Malaysia ek?? Sayapun banyak nampak kat supermarket jual brand2 tu

    TT --> InsyaAllah rezeki tu boleh ada tiba2 :)

    CT --> harus :)

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum kak zila, hahaha betul2 plain dia bagi. hihi. terliur tengok ada topping tu ~~~

    ReplyDelete