September 26, 2012

JoHoR - N9 - KeeL

Assalamualikum...

Macam-macam komen saya terima dari entry Tanjung Piai...hmmm..saya patut emailkan pendapat saya macam mana pihak resort Tanjung Piai nak improve condition dari segi kebersihan dan menjadi lebih menarik. Location yang jauh dari hiruk-pikuk kota amat sesuai dikunjungi. Ditambah lagi udara yang amat segar..terasa diri melayang2 atas udara..eh..over pulak...hahaha



Saya tinggalkan Tanjung Piai seawal pagi selepas breakfast. Cuba pandang-pandang di sebelah kiri jalan, anda akan jumpa satu kedai keropok. Jaafar Onn duta Lekor Chips tau. keropok ni memang sedap..jangan lupa singgah kalau lalu yee. 



Preparation memang zero...just refer signboard untuk ke mana-mana. next destination adalah Johor Premium Outlet. Dari Tanjung Piai just follow signboard JB..melalui Pekan Nanas. Kemudian follow signboard hingga masuk ke highway. Last sekali follow signboard Kulaijaya dan boleh nampak Johor Premium Outlet betul-betul sebelah kiri dan di highway pun ada signboard Johor Premium Outlet..


Ketika melalui Pekan Nanas...terjumpa beberapa gerai jual bermacam jenis sayur, buah dan hasil tanaman. Just stop beli nenas madu..


Taraaa...puas sudah shopping di Johor Premium Outlet. Punya banyak kereta bahkan bus rombongan Cik Kiah..haha. Semua orang dah mampu nak beli barang branded sekarang. Cuma saya jer tak mampu..photo atas ni menayang jer lebih..hahaha..my sis nyer. Saya tak beli papepun. Walaupun ramai orang kata barang branded kat sini murah-murah..tapi saya still cakap mahal. Saya lebih cenderong habiskan duit untuk makanan dan travel. Barang-barang saya seperti purse, handbag, sun glass saya tak ralat sangat beli branded sebab saya akan pakai 5 hingga 10 tahun ...hahaha. Kalau baju pulak..1-2 tahun dah lusuh takpun tak muat dah...sayang duit..haha. Saya dok angan-angan ada la t-shirt RM10...tapi hampeh...hahaha. 

Lepas puas round kat Johor Premium Outlet..saya and my sis pecut hala ke Keel. Belumpun masuk Melaka kami dah lapar. Exit satu toll nak cari makanan..sekali tengok semua restoran meja dihurung lalat. Pekena la hai. Tak jadi..masuk balik highway..stop pulak kat R&R..beli buah..dengan buah2 dihurung lalat...adohh. Banyaknya lalat. Masuk pulak toilet..lagi la...adoii. Caya tak kami bertahan lapar sampai ke Port Dickson?? Ha!!!! hahaha



Lamanya tak datang Port Dickson..2-3 tahun lepas tiap2 bulan ke sana mandi-manda..hehe. Kat sini ombak tak besar..air macam tenang jer. Kalau kuak kupu-kupu takpun kuak lentang ok gak ni...hahaha. Tetiba rasa shahdu pulak sebab patutnya kami ke sini bukannya ke Tanjung Piai saya nu haa..isk isk isk. Nape ek saya ke sini..teruskan baca..hehe



Taraaa...nak ke sini sebenarnya. Seafood lagi daaa iaitu retoran terapung..hehe. Jenuh gak la pusing cari restoran ni..gigih tui!!! Anda perlu ke bandar Port Dickson yee..

Pinjam dr blog org..hehe. Sila refer map ni kalo nak ke sana.



Stay kat resort terapung...sekarang makan kt retoran terapung pulak..haha. Air kat sini sikit kehijaun...

View dari restoran ke restoran darat..sinipun ada beberapa restoran. Tempat ni bersih..maybe sebab masih baru

1st sekali masuk restoran ni sila la hala ke sampan ni..macam seafood ada!! Apa yang ada...tgk bawah..



Tak besar manapun udang ni...sekor RM9



Dah puas makan kat Tanjung Piai..rasanya stop dulu ambik ni..hehe



2-3 hari sebelum ni saya dah masak macam2 dengan lala ni..so tak ambik gak..



Muscle ni my sis suka sangat..saya tak suka..so ambik!!



Semua ikan2 ni besar2 kedabak..tak baik membazir..so tak ambik..


Sambil nak tunggu makanan layan view dulu. orang tak berapa ramai..so dapat tempat yang agak cun. Bridge ni saya agak nak loading barang2 dagangan dari kapal2 besar..I think la..haha



Ni agaknya jeti untuk nelayan..agak yakin ni memang jeti nelayan :p



Yeee..makanan dah datang..muscle ni masak cili..


Black pepper prawn..



sotong bakar...paling saya suka..lembut jerr..

Lepas kenyang kami terus cabut balik. Travel kali ni agak suka dan duka sikit tapi saya gagahi mengharunginya...hahaha. Target nak panjat Gunung Kinabalu..amboii yaya O jer..haha. 

13 comments:

  1. zila...tak pe..sementara single ni travel puas2..dpt pula partner yg ngam lagi...
    kak eni pun mcm zila..beli brg 10 thn sekali...ikut keperluan...hehe...ukur baju dibadan sendiri...hehe...

    ReplyDelete
  2. Salam Zila,
    Kenapa tempat2 tu ada banyak lalat? Dekat dgn projek ternakan ayam ke?

    Sotong bakar tu nampak mengiurkan...rasa nak makan le...

    ReplyDelete
  3. Sotong tu memang menggoda selera ..hihi..yelah zila, wa pun kalau travel ..jarang shopping ..:)

    ReplyDelete
  4. Gambo last skali tu memang buat rasa nak gigit laptop! Sedapnya sotong bakooooo!

    ReplyDelete
  5. Tak jauh dari restoran seafood terapung tu ada chalet atas air. Kat situ kita boleh tangkap ketam dari atas chalet je...

    ReplyDelete
  6. akak pantang nampak nenas...suka sgt...
    lagi satu sotong bakar tu..alahai...mendera tekak ni

    ReplyDelete
  7. Kak Eni...
    akak sy tu suka drive..smpai ke Krabi dia drive..ni angan2 nk drive ke bangkok plak..hehe. Saya menang kena pandai ukur baju saya kat badan sendiri!!! :)

    Prof..
    Mcam serangan lalat lain macam jer..kalo kt kmpg ayah kata kalo time org nak ke Mekah..kuar la lalat byk2..ntah la.

    Wa..
    saya kalo shopping pun beli yg murah2 dan jrg jumpa jer..kalo bab makan laju skit...hehe

    Janggel..
    wahh semua suka sotong tu..hehe. Xsalah saya panjang sampai ke siku sotong tu..bila bakar jd kecik skit..hehehe

    ReplyDelete
  8. Mie..
    menarik tu..

    Kak Kamsiah...
    Saya nanas suka wat nasi goreng...spaghetti..salad malaysia..sedap manis berlemak nanas tu.

    ReplyDelete

  9. setahu saya r&r kat machap rasanya mmg byk lalat....entah camana dorang berniaga kan.

    besar betul tgk ikan2 tu.

    ReplyDelete
  10. Leez...oh yeke?? tula..oranglain boleh plak makan kt situ..

    Ikan besar giler cam sekor leh makan 10 orang..

    ReplyDelete
  11. Makan kat restoran seafood ni mahal tak overall?

    ReplyDelete
  12. mungkin zila berenti kt rnr machap. dekat2 situ mmg ade reban ayam.huhu

    ReplyDelete