June 27, 2012

LoNDoN - Honeymoon yang "tragis"

Assalamualaikum...


Ada beberapa entry untuk saya habiskan mengenai travel to London. Sebelum tu saya nak share 1 kisah dalam magazine yang selalu my sis baca...saya lebih suka tengok gambar dalam magazine ni. Magazine ni banyak info boleh dapat untuk pengemar traveling. Tempat-tempat menarik di dalam luar dan dalam negara. 2-3 kali juga kebetulan dengan magazine ni...bila saya balik dari Kuching akan topic pasal Kuching. Kemudian Lake Toba..pastu Melbourne..hehehe..kebetulan betul. Jom saya cterkan apa kisahnya...


Front cover magazine Libur



Kesian bila terbaca kisah pengantin baru ni..hehe. Baru seminggu kawen..konon-kononnya nak honeymoon kat London la. Pilih time winter sebab ticket murah. Si bini ni exited la nak gi London..ari2 dok cerita pasal tu jer. Tapi sayang buah kepayang..bini dia tak tahan sejuk daaa...sampai jer hotel terus tak sihat minta panadol. Keluar sekali je nak jalan-jalan..setengah jam je bini dia tak tahan dah..then dorg terus dok dalam bilik tak gi mana-mana. Kesian betul lah. 3 hari pastu dorg decided nak balik Malaysia..saya xsure la dorg awalkan flight atau ticket yang dah dibeli. Then..sampai Malaysia terus honeymoon kat sini...hehe. 
Takpelah..dorg bahagia..dah ada 2org nak dahpun..maybe ni kisah beberapa tahun dahulu..just nak share kut dengan pembaca..hehe.

3 comments:

  1. Biasanya kalau kita travel oversea, kita akan demam. Sebab perubahan cuaca. Ini berlaku pada saya. Baru-baru nipun saya sakit 5 hari. Cuaca panas kot. Masa saya sakit sorang2 tu, rasa nak balik je Malaysia..Tapi sekarang dah sihat. Alhamdulillah. Saya ingat pengantin dlm magazine tu pun macam tu. Jadi sebenarnya kena sabor je le...

    ReplyDelete
  2. Oh..macam gitu ek Prof??

    Saya time gi London kesihatan Alhamdulillah ok..cuma pas balik jer demam dan bibir kering...pastu badan naik bintik-bintik mcm ruam.

    ReplyDelete
  3. Cuaca pun memainkan peranan juga kalu nak jalan2 ni kan?
    Sya tak penah jln2 tempat sejuk2 mcmni. selalu tmpt panas jer

    ReplyDelete