August 13, 2011

BeRbUkA Di iChiBaN

Salam Ramadhan...

Apamacam puasa tahun ni?? Everything alright?? Saya?? Alhamdulillah..setakat arini xsusahpun nak menjalani ibadah puasa. Rasa lapar dan dahaga setakat ni setakat ni InsyaAllah saya xrasa sangat...just letih jer bila nak dekat2 berbuka. Sebenarnya penahan diri dr lapar ni dtgnya dr motivasi dlm diri sendiri. Kalo minda xfkr sgt psl keadaan badan yakni lapar dan dahaga...InsyaAllah xde masalah nak jalani ibadah puasa. Ambil cth anak buah saya yg baru tadika...setakat ni dia xpernah lg tinggal puasa..awesome tau!!! Tau apa rahsianya...motivasi!!! itulah...semangat dia tinggi...dia nak jd best among the best. She wants to be the best among her frens...amazing kan?? Semangat saing yg dia ada buatkan dia betul2 maju kedepan..best student woooo!!! saya bangga ada anak buah camtu....

Eh...ntah pape saya ni...tercerita benda lain plak....entry saya arini psl berbuka puasa lah...hehehehe. Berkali pergi Ichiban (Japanese Food) buka just pergi saja...tp saya collect chop dr restaurant tu...hehehhe. Kalo meal yg dibyr lebih RM40...1 chop akan diberi...jom tengok coupon tersebut..

Nilah coupon yg saya simpan sejak berbulan dulu..target nak dpt chop yg discount RM15 tuh..hehehe...kalo nak redeem benda yg lg best,takut xsempat plak sebab expired xlama lg..so, RM15 pun jadilah..lepas redeem kena la bg terus card ni...then i got new card for new mission :P



Dis time saya x ambil set..ala carte jer. Smpai kul 7pm...terus minta drg reserve table then terus order dan minta drg siapkan meal ngam2 7.30pm sbb nk makanan tu panas2. Menu berbuka rini...teriyaki salmon grilled. Mabeles salmon ni. Miso soup sudah semestinya


Ni pun best..soft crab..xyah nak isau2 kulit ketam yg keras..dgn kulit2 boleh ngap..hehe


Yg ni mix vegi n prawn tempura...puas betul makan mlm ni..ramai jugak org melayu yg berbuka kt sini...
price?? hmmm...xyah la saya ckp...nak tau dtg sendiri.. :P


Asalnya nak order dessert...ice cream tempura..terlupa plak...bila dh kuar baru teringat. Nak kena cover..kalo x nanti meleleh air liur :P
On da way nk balik ternampak Baskin Robbin...so cover jerlah ngn ice cream ni...saya xsuka ice cream yg campur mcm2 tu..saya nk plain choc jer..makan byk saya kan?? xde lah..semuanya small quantity...cuma mcm2 jer..rasanya semua org cmtu..beli mcm2 juadah tp xsemua mkn habis..maybe skit2 jer...then maybe ahli keluarga/kwn yg lain akan habiskan...tul x??

Bai..c yahhh!!!!

No comments:

Post a Comment